Herní karty Historie

Edna – návod

Napsal: přišel jsem o email autora :-(Publikováno: 28.2.2005
Aktualizováno: 28.10.2021

               + DoMaS – mapy a pár drobných úprav

S každým si promluv, jinak děj nebude pokračovat. Průběžně sbírej kapky, je jich 10 v lese a 10 v zámku. Edna unese pouze 3 věci, proto je ukládej na různých místech uprostřed své cesty, ať je lépe najdeš a máš k nim vždy stejně daleko.

= kapka ( v černobílé mapě černé kolečko v pravém dolním rohu čtverečku )

LES

Start (14).
U rybáře (H3) seber SÍŤKU NA RYBY.
Promluv si s vodníkem (G4) dá ti HRNEK PUCLÁK.
V blízkosti prvního rozcestí (J7) nalezneš kapku.
U skřetů (E4) najdeš kouzlo na bažinu.
Použij kouzlo na bažinu (K7).
Vezmi BORŮVKY (N3).
Ve věži (N2) vezmi Dešťové kouzlo.
Ke stěně kde vylézá skřítek dej SÍŤ (16) a pak BORŮVKY. Dostaneš HRNEC ZLAŤÁKŮ.
V (K3) vezmi kouzlo a JUKLÍK (do kotlíku).
Seber KRUMPÁČ, ČERNÉ UHLÍ a kouzlo (Kl).
Vezmi MINERALOGICKÉ RÝPÁTKO (M4).
M. RÝPÁTKEM uvolni DEŠŤOVÝ DIAMANT (L7), vezmi ho.
Polož DEŠŤOVÝ DIAMANT na podstavec na kopci (P2) a použij Dešťové kouzlo.
Skřítkovi dej UHLÍ a dostaneš PEPŘ.
Dej PEPŘ drakovi (P4) k nosu a dostaneš VĚČNÝ OHEŇ.
Rybář (H3) ti dá RYBÍ ŠUPINU.
Vezmi kapku v (KO) a KASTROL (LO).
Další kapku najdeš např. u jámy s bodáky (K4).
Podoj kozu (H7) do KASTROLu. KASTROL S MLÍKEM dej hladovému skřítkovi (L7), dá ti RADU.
RADU dej skřetím bratrům (E4) a dostaneš ZMIZAVEC JARNÍ (do kotlíku).
Skoč do studně (H7) a po dopadu seber kapku.
Zpět se dostaneš pomocí krystalu, který je úplně vlevo (G8). Cestu k němu blokuje pohyblivá mříž, tu zastavíš kouzlem #. Krystal vlevo nahoře tě přenese zpět.
Použij KRUMPÁČ na bludný kořen (G7) a můžeš jít dál.
PLICNÍK DRSNÝ (B4) dej nestvůře v podzemí (Kl).
V (E7) si utrhni RADLIČNÍK LUČNÍ (do kotlíku).
Trollovi (F6) dej HRNEC ZLAŤÁKŮ, dostaneš LESNÍ ROH.
Chyť dušičku do HRNKU PUCLÁKU (G6).
U pomníku (G5) s nápisem HELL použij kouzlo +.
Objevíš se v pekle (D5).
Čertíkovi (C5) předej VĚČNÝ OHEŇ a dostaneš ZVONEČEK.
K hrobu se vrátíš vyřčením kouzla na místě, na kterém ses objevil.
Promluv si s oběma skřety (E4), dostaneš KLÍNEK.
Robinu Hoodovi (D4) dej LESNÍ ROH.
Vydej se k hospodě přes mostek (C4).
V hospodě (A4) vezmi SÝR ROMADŮR a dej KLÍNEK hospodskému. Pustí tě do sklepa (A3), ale hned tě zamkne.
Seber FLAKSU a u vody použij rybí kouzlo. FLAKSU dej hladovému hafanovi (E7) a on tě pustí dál.

Pokud jsi hodil do kotlíku JUKLÍK, ZMIZAVEC JARNÍ a RADLIČNÍK LUČNÍ, podle rady z kouzla: Vezmi něco juklíku, dej ho do kotlíku, přidej špetku zmizavce, nešetři na dávce, vše prolož plicníkem (chyba – radličníkem) a zatřep kotlíkem), máš lahvičku plnou červené tekutiny (na spodní liště vpravo nahoře).

Na cestu do zámku si vezmi tyto předměty: HRNEK PUCLÁK, RYBÍ ŠUPINU, ZVONEČEK.
Nezapomeň v (C7) zvednout ze země kapku.
Kousek před rytířem (B7) použij kouzlo Ducha, dostaneš se do zámku.

ZÁMEK

 

 

V místnosti (D9) vezmi ROLNIČKU.
Vezmi KLÍČEK.
Odemkni dveře (F9).
Vezmi BROUSEK (G6).
REZAVÝ KLÍČ (H7) odekne dveře (17).
Šaškovi dej ROLNIČKU (E6), dostaneš MALÝ KLÍČ ke dveřím v místnosti (J7).
Seber MALÝ RUDÝ KLÍČ (J7).
Dej kuchařovi BROUSEK (K7) , pustí tě dál.
V (F6) odemkni dveře.
U strážců trůnu (OF) použij muší kouzlo (se sluncem).
Dostaneš se tak ke králi (H5).
V (G6) stiskni tlačítko vlevo od rytíře, otevřou se zablokované dveře v (L7).
V (G9) stiskni tlačítko vedle pravého dolního rohu modrého čtverce, otevřou se dveře v (D9).
Cestou se stav pro kapku v (H9).
V (D8) seber MOUKU a PRÁZDNOU SKLENICI. 
V (K7) naplň SKLENICI vodou.
V (D8) bouchni kuchaře do zad a poté mu podej SKLENICI S VODOU, dá ti HUSÍ BRK.
V (E8) seber DÉMANTOVÝ KLÍČ a DŽBÁN S VÍNEM (do kotlíku).
Písařovi (C6) dej HUSÍ BRK, dostaneš LIST PRO AXENA.
Vezmi prachovku (K4) a dej ji služce (E2), dostaneš LEŠTIDLO.
V (K3) seber ČOČKU.
Stiskni 2 kostičky na zdi vedle dveří (K3), objeví se stupátko v (H2).
Na královnu (D2) použij ZVONEČEK, odnese si ji čert.
Odemkni dveře DÉMANTOVÝM KLÍČEM (F2).
V (H2) skoč na kostku a stiskni vypínač, objeví se další kostka, pomocí které můžeš vyskákat výš.
V (H1) stiskni vypínač a objeví se kostka u princezny (32). U princezny se nachází také kapka.
V (Gl) vezmi VELKÝ KLÍČ a přečti si knihu uprostřed.
Dej kouzelníkovi (Gl) ČOČKU a LEŠTIDLO a LIST PRO AXENA, přečte ti ho. A ty se dozvíš, jak se otvírají tajné dveře v knihovně (druhá zleva, šestá zdola). Můžeš se kouknout i dalekohledem.
Odemkni VELKÝM KLÍČEM dveře v (J3).
V (J2) stiskni spínač a vyskákej výš (pokud ho znovu vypneš ve chvíli, kdy kostka svítí, přestane blikat a zůstane rozsvícen).
Na bílou paní (KO) použij MOUKU a ona se ti zjeví. Dostaneš SLZY BÍLÉ PANÍ a můžeš sebrat MĚŇAVEC KRÁLOVSKÝ (do kotlíku).
V (J1) musíš přepnout všechny 3 vypínače nahoru, objeví se další stupačky, vyskákej výš.
V knihovně (C6) zatlač na knihu, kterou ti poradil kouzelník, a vstup dovnitř.
Hejkalovi (A4) dej SLZY BÍLÉ PANÍ, dostaneš PRCHLÍK ZBABĚLÝ (do kotlíku).
Použij myší kouzlo (A4), dostaneš se do (B4).
Vězni dej dušičku z HRNKU PUCLÁKU a pak RYBÍ ŠUPINU.
Pro cestu zpět znova použij myší kouzlo.
Z truhle (F4) seber KRÁLOVO ZLATO a odejdi s ním do lesa, kde ho nabídni Hoodovi.

Zámek jde opustit až po slnění všech úkolů. Pokud jsi např. nedal do kotlíku DŽBÁN S VÍNEM, MĚŇAVEC KRÁLOVSKÝ a PRCHLÍK ZBABĚLÝ (objeví se červená lahvička), tak opustit nejde.

© DoMaS