Tak jsme konečně po několika letech (s přestávkami, které byly občas i několikaměsícové) dohráli starší českou adventuru Mise Quadam a můžeme vám všem předložit návod. Problém s touhle hrou je totiž v tom, že důležité předměty se vám nehlásí po najetí myší, ale až po odkliknutí, takže je velmi snadné něco přehlédnout. A druhá podivnost je v tom, že se dá cestou posbírat množství věcí, které ale nakonec k ničemu nepoužijete. Zdá se, že jejich jediným účelem je zmnožit počet předmětů v inventáři a pořádně tak hráči znepříjemnit zákysovou situaci, když zoufale zkouší "všechno na všechno". Ale už dost řečí a vzhůru na Quadam.
Po přistání seber kamínek
venku u lodě. Vrať se do lodě a vezmi kryt vedle skladu, pod ním je
plechovka coly a vedle křesla pilota je zbraň. Jdi ven a doleva. Kamenem upižlej
rostlinu na břehu. Druhým použitím kamene na rostlinu (v inventáři) získáš
něco jako brčko. Jdi 2x doprava. V pravé části obrazovky uvidíš na zemi něco
modrého. Je to harmonika. Seber ji a jdi doprava ke stromu s dutinou. Červíkovi
zahraj na harmoniku a z dutiny vytáhni miskovitý plod. Jdi dolů a po
"akci" utrhni ze stromu jednu liánu. Potom se vrať do obrazovky, kde
jsi našel harmoniku a jdi ke vchodu do jeskyně (asi uprostřed obrazovky).
Kamenem uřízni kus rostliny uprostřed a použij víko, abys mohl vyšplhat do
jeskyně. V první jeskyni seber vajgl a opřenou ponožku, ve druhé jeskyni
použij na pavouka u stropu liánu. Seber kámen a z hromady odpadků vyhrabej
medvídky. Jdi nahoru. Použij misku na olejovitou rostlinu vedle vchodu a naplníš
ji tekutinou. Vrať se do jeskyně s pavoukem a jdi doprava. Krystal pod
balvanem rozpusť tak, že na něj naleješ tekutinu z "brčka" a
kousek dál na poušti najdeš železnou tyč. Projdi 2x doprava k podivným,
stavbám. Supersmrtičem rozbij vchod do stavby v popředí. Uvnitř stavby zkus
tyčí rozbít poklop uprostřed, ale nejdříve musíš použít olejovitou
tekutinu. Potom poklop nadzvedneš a vezmeš si druhý krystal. Potom jdi k tlačítkům
na zadní stěně. Mačkej první trojici tlačítek zprava tak dlouho, až všechna
zčervenají. Část zdi se odsune a ty můžeš jít dál. V zadní místnosti
seber divný přístroj u skříně, dva pytle s krmením pro rostliny a železnou
tyčí vyšťárej z kádě divnou zahnutou věc.
Vyjdi ven před stavbu a na louce vzadu za ní najdeš čtyřlístek. Jdi dolů
a na kopec písku použij "lux" z neznámé stavby. Vstup do objevené
lodi. V hromadě krámů najdeš krabici amarounů a vrtulí a ve výklenku
vedle vlevo knihu. Ještě klikni na futro chybějících dveří. Mezi ostatními
nápisy najdeš kód k otevření dveří. Přivaž těstoviny k liáně a vrať
se k vodě vlevo od tvojí lodi. Použij liánu na vodu a chytíš rybu. Pak jdi
3x doprava ke stromu s dutinou a použij krmení na divnou kytku. Kytka
vyprodukuje mládě. Použij na ní druhý pytel a druhé mládě si chyť. Nyní
jdi do jeskyně s pavoukem a na dveře vlevo použij kód. Promluv si s Kyrem a
seber ostrý kotouč zaseknutý ve zdi. Jdi ven z jeskyní (až před vchod s víkem)
a zase se vrať (musel jsem jít dvakrát tam a zpět). Znovu promluv s Kyrem. Řekne ti o druhém ostrovu a dá ti
knihu Robinson Crusoe. Opět jdi ven a zpátky. Nyní zjistíš, že Kyr už nic
nepotřebuje a najdeš u něho ještě walkmena. Jdi ven a nahoru. Když půjdeš
ještě dál doleva, zjistíš, že cestu blokuje nepřátelsky vyhlížející
rostlina. Vrať se zpět o jednu obrazovku a dej rybu péct do malého kráteru
v popředí. Jakmile začne ryba vonět, kytka si ji přijde slupnout a cesta je
volná. V následující obrazovce si ještě utrhni oranžový plod z kytky
vlevo dole a pokračuj do obrazovky s U rampou a koulí. Ještě dál vlevo je
pole elektrických hrotů. Tady si nabij divnou zahnutou věc ze stavby mimozemšťanů
a vrať se ke kouli. Nyní ji už snadno chytíš do zmagnetizovaného držáku.
Jdi 2x doleva na pobřeží, odkud vede řada hrotů ke druhému ostrovu. Na pás
rostlinstva, který roste přes cestu použij mládě kytky a dojdi až k pobřeží.
Druhý ostrov je v dohledu.
Použij ostrý kotouč na hroty, které vyčnívají z vody a můžeš přejít
na druhou stranu. Prozkoumej strom a seber z něj červený plod. Dveře do stavby si
otevři supersmrtičem. Na hlídacího robota použij walkmena. Ve druhé místnosti
se zatím nemusíš zdržovat, jdi zpátky a mezi krystaly najdi plastikovou
kartu. Jdi ven a doleva a ulom kousek z keře v popředí. Jdi doleva. Na stromě
na křižovatce je další krystal. Shoď ho dolů červeným plodem a seber ho.
Z dutiny druhého stromu vpravo vytáhni přístroj a pokračuj dále doleva. V
další obrazovce přehrazuje cestu žluté křoví. Napij se coly a cesta je
volná. Ještě seber žlutou rostlinku u země (asi lžícovník) a jdi dále
doleva. Tady promluv s Ericem, který sedí na útesu a dostaneš od něho hrací
žeton. Prozkoumej kulaté rostliny a z té menší vytáhni semeno. Vrať se ke
stavbě na začátku ostrova a jdi dovnitř. Nyní jdi do druhé místnosti a
použij žeton na první automat na zdi zleva v místnosti za
robotem, kterému jsi dal wolkmana. Seber věc, která vypadne a
odnes ji Ericovi. Po dalším rozhovoru dostaneš baterii. Obejdi útes – jdi
horem doprava. Biomasu radši moc nedráždi a prozkoumej žlutou květinu.
Biomasa se mezitím probudí sama a teď je čas použít kouli
v držáku,
která zatím k ničemu nebyla. U skály vidíš další modrou věc – tentokrát
to jsou elektrické kleště. Seber je a použij na ně baterii. Kolem skály se
podívej dále doprava do suchého lesa s chladicí věží v pozadí. Na téhle
obrazovce se zdánlivě vůbec nic udělat nedá. Až teprve když klikneš myší
na chladicí věž vpravo ode dveří, zjistíš s překvapením, že je tam
ukrytá štěrbina na plastikovou kartu. Takže na ni s úlevou použij kartu a
hurá do věže.
Hned na začátku vstup do výtahu
a použij na něj kleště. Tím utáhneš šrouby v podlaze výtahu – když to
neuděláš, je konec. Po výstupu z výtahu jdi hned o jednu obrazovku doprava
a prozkoumej "pingpongový stůl". Do automatu na zdi vlož žlutý
krystal a vypadne ti broušený krystal, vezmi ho. Pokračuj dále doprava, kde ze stolu
sebereš trochu písku. Vrať se zpátky a použij písek na stůl. Tím
aktivuješ supermozek. Nyní jdi dolů a doleva do obrazovky s velikým krystalem, což
je vlastně právě ten supermozek. Důkladně si s ním pokecej a pokračuj
zpátky doprava, kde vedle kosmické mapy je druhý automat. Do něj vlož postupně
zbylé dva krystaly a vždy po stisknutí tlačítka vypadne opět broušený
krystal (pro každý krystal jiné
tlačítko). Nyní máš tedy tři broušené krystaly. Jdi dolů a dostaneš se
kupodivu opět do obrazovky s pískem, jenže na druhé straně. Použij broušené
krystaly na třetí automat na zdi a pokus se projít do chodby vpravo. Z
automatu vypadne velký krystal. Vezmi ho a jdi konečně do zmíněné chodby.
Nejprve kamenem vyrýpni valoun zlata na zemi (malá žlutá
tečka vlevo) a potom použij na dveře velký
krystal. Dveře se otevřou a teď můžeš projít k ponorkám. Nastoupíš do
té zadní a chvíli na ní klikej, dokud nezjistíš, že řízení nerozumíš
a že se musíš s někým poradit. Protože tu není nikdo jiný, než
supermozek, tak musíš za ním, vyslechnout jeho rady a potom se vrátit opět
do ponorky. Plavba může začít. Až dopluješ k díře v mořském dně,
odponorkuj se (Honzův terminus technicus) dolů a zbývá poslední hádanka
hry. Čtyřmi tlačítky nastavit správný kód. Pokud se ti to nepodaří, zde
je postup :
Nejprve na druhém a čtvrtém monitoru zleva nastav čtyři tečky. Tím se
odblokuje první a třetí tlačítko, kterým nastavíš příslušné monitory
tak, aby na nich svítila pouze jedna tečka a nakonec nastavíš stejné tečky
na zbylých dvou monitorech. Androidi mají dohráno, Mise Quadam je úspěšně
dokončená. KONEC.