Rytíři Grálu – cheaty, slova z manuálu
Napsal:
DoMaS
Publikováno: 5.12.2004
Aktualizace: 19.6.2007
ROZREZNAHADRY – podle manuálu má nastat destrukce nepřátel, ale tato kombinace
vyvolá pouze malý žertík.
Y je v horní řadě písmen a z je v řadě dolní.
Slova z manuálu
Pokud nemáte pirátskou verzi hry, tak se vám několikrát během hry objeví na
obrazovce instrukce, aby jste se podívali do manuálu a zadali určité slovo.
Tento seznam obsahuje všechna slova, na která se hra ptá.
Čísla jsou ve tvaru:
strana-
řádek-slovo
3-3-1
trading
3-7-14 dneska
4 2-7 stolem
4-5-5 merlin
4-7-14 existuje
5-3-8 rameno
5-6-3 netrval
5-7-10 mluvku
6-6-2 vga
6-7-12 soubory
6-10-3 nebo
7-6-6 karty
7-9-12 uvedeny
7-11-4 dokumentace
8-5-2 nadutosti
8-5-7 kredity |
8-7-8
reset
9-3-1 propadlo
9-7-1 truhla
9-10-2 funkci
10-1-2 taky
10-1-4 otravy
10-1-7 abych
10-5-8 jednou
10-8-2 pokud
10-8-7 upadnout
11-2-4 velikost
11-9-2 rychlosti
11-10-1 dovednosti
12-3-11 hodnotami
12-5-5 zahrnuta
12-7-4 hodnota
12-9-6 jejich |
13-3-4
pohyb
13-7-15 postavy
13-8-7 diakritikou
14-3-2 pohyblivost
14-7-5 nifredil
14-8-7 hyacinthu
15-2-13 kouzlo
15-4-3 alkohol
15-7-3 dost
16-1-1 robert
16-3-2 brichta
16-5-1 animace
16-7-1 hudba
16-9-1 zvuky
16-11-1 mapy |
Pozn.: Klávesa F12 přepíná mezi českou a anglickou klávesnicí.
Rytíři Grálu – problematická místa
Napsal: Jan Kovář
Publikováno: 19.6.2007
Zde jsou rady od jednoho čtenáře v původní textové podobě:
první zapeklitý místo je ihned po odchodu z hradu: žáby. návod na to- vzít
sekeru, sekat do žáby, dokud nebude mrtvá, nebo dokud nelesnou rytířovi životy
na minimální přijatelnou hodnotu. pak se stáhnout do kamelotu a vyléčit se. a
jít nejkratší cestou do města, neodbočovat. cestou bude i jeden vlk, na toho
vzít luk. po třech trefách by měl chcípnout.
další problém je naučit se vraždit vlky jinak než lukem. tj. najítkladivo. mělo
by být na jih od prvního lesa po odchodu z kamelotu. tam se dát hned západ.
no a další problém je vyexpení na 2. úroveň. to se dá vyřešit tak, že v mapě kde
je dungeon se synem je ještě jeden(nevim co tam ale je), hned po vchodu jsou u
stropu nějaký slizy-dávaj mrtě bodů. zničit se daj lehce lukem- střelit
zblízka-zdrhnout ven-vyléčit se atd. další spojení je totálně vyčistit les mezi
kamelotem a městem- bude se to hodit.
Jen taková perlička- přišel jsem na geniální způsob vydělávání- krást dýky,
zubaté dýky a hole a následně je prodávat.
Úrovně:
2. potřeba: 40 nebo 50 zkušeností (??)
3. potřeba: 180 zkušeností
Rytíři Grálu – návod
Napsal:
Centauri Production
Publikováno: 5.12.2004
Nejprve něco málo jak hrát a dohrát tuto hru. Již od počátku hry je velmi důležité, jaké zbraně bude vaše postava používat. Je nutné, aby každý hráč po začátku hry totálně prolezl hrad Kamelot (místo začátku hry) a město u Kamelotu. Nejen, že tím získáte pár zlaťáků a několik věcí do výbavy, ale potkáte i pár lidí, kteří vás pošlou za nějakým úkolem. První kroky patrně povedou do hlavního města, které byste měli také projít křížem krážem.
V začátku hry jsou asi nejlepší tzv. drtivé zbraně. Na ně se nevztahuje žádná dovednost, a proto jsou ze začátku silnější než třeba meč. Meč se stane silnějším až po zlepšení dovednosti Meč. Při první cestě je tedy nejlepší používat např. palcát, řemdih, cep. Pokud tyto zbraně nevlastníte a nemáte na ně, použijte třeba kord, meč. Je možné také spoléhat na střelné zbraně (luk, kuše). Ty mají sice značnou sílu, ale zásah jimi není stoprocentní. Doporučuji také používat do každé ruky jednu zbraň (tzn. obě zbraně jednoruční), abyste mohli rychleji útočit na protivníka. Brnění je nejlepší zpočátku doplnit ocelí, časem pak dokupovat lepší. z počátku nejvýhodnější je nechat si opravit rozbité kovové zbraně či brnění u kováře. Získáte stejnou věc, jako byste ji koupili v obchodě, ale za menší cenu. Dále je během hry velice výhodné sbírat všechny možné věci a prodávat je. Prsteny a náhrdelníky jsou velmi ceněné, zbraně a brnění také můžete prodat, ale šípy, bylinky apod. nemá cenu prodávat (nikdo vám za to nic nedá). Dále doporučuji nevyužívat služeb cestování. Je to sice pohodlné, ale příšerně drahé. Ke konci hry byste měli šetřit na "Meč ohně", bez kterého se v závěrečném dungeonu neobejdete. Každá věc má také svoje opotřebování (tzn. může se vám zničit a stát se tak nepoužitelnou), proto šetřete údery.
Nejlepší strategií na souboje je systém "sekni a uteč". Jeho síla spočívá v tom, že nepříteli zasadíte tvrdý úder a ustoupíte. Ustoupit se dá dozadu (pokud za sebou máte dost místa) nebo do stran (pak se musíte otočit na protivníka). Když tyto úhybné manévry zvládnete dost rychle, potvora vás ani nezraní (hlavně bacha na otravy) .
Do dungeonů si sebou berte jen základní věci, tj. věci, které budete ještě ve hře potřebovat (Grál, Dračí dech...), jídlo (stačí pár bochníků), lektvary (hlavně na životy a protijedy, ale i zvýšení síly či odolnosti se může hodit, proti silnějším potvorám jsou účinná i silná útočná kozla), nouzové paklíče (správný hledač Grálu ale nic takového nepotřebuje), vhodné brnění a možná jednu nouzovou zbraň (kdyby se vám ta používaná už opotřebovala) .
Jednou za čas se vám stane, že získáte dostatečné množství zkušenosti na to, abyste přestoupili na další úroveň. Získáte několik bodů, které můžete rozdělit mezi dovednosti. Vhodné dovednosti jsou samozřejmě Meč (sem dávejte body, až nebudete vědět kam s nimi – ke konci by to mělo být tak 120), Herba (ovlivňuje bylinkářství, 20-30 by mělo stačit), Všímavost (důležité v dungeonech, ovlivňuje co se zobrazí na mapě ... průchozí zdi, tlačítka, s 30 už najdete všechno) a Kradení (to vám může pomoct, když nechcete platit za šípy, bylinky apod. – stačí i 10-20) .
Pokud se budete řídit uvedenými radami, měli byste Rytíře dohrát tak do čtrnácti dnů usilovného hraní. Pokud si nebudete vědět rady v dungeonech, žádný strach, návod následuje:
Postup při hře
(bigmap.gif)
Nejprve prohledej všechny tři patra Kamelotu. Najdeš klíček, který otevře dveře ve sklepě Kamelotu. Tudy se potom dostaneš průchozí zdí za Merlinem, ale tentokrát jenom posbírej poházené věci. Kup si u vetešníka Víno. Až budeš s prohlídkou hotov, vyjdi z přízemí Kamelotu do podhradí.
Podhradí (podhradi.gif) – číslo 2 na
velké mapě (bigmap.gif)
Projdi pečlivě všechny domy. Na severu můžeš promluvit se zoufalým otcem, který nemá žádné zprávy o svém synovi. Na jihovýchodě vejdi do domu smutné ženy.
(zenska.gif)
Na označeném místě se skrývá za tajnou zdí žena, které odvedli manžela za černokněžnictví. Tajnou zeď odsuneš stisknutím malého tlačítka. Od ženy dostaneš dopis pro jejího manžela. Po vybrání domů a nakoupení zásob vyjdi z podhradí východní bránou a projdi několika lesy až do hlavního města (rozhazovači můžou využít cestování). Rozhodně je lepší jít pěšky, a náročnými souboji se žábami si zvýšit úroveň na 2.
Hlavní město (mesto.gif) – číslo 3 na velké mapě (bigmap.gif)
Zde je spousta dobrých obchodů. Jeden z nich patří Sicku Toadymu (na mapě označen Sick). Od něj se dozvíš, že karavana, ve které měl přijet syn zoufalého otce z podhradí, dosud nedorazila. Tuto karavanu najdeš u cesty zpět do podhradí Kamelotu
(číslo 4 na velké mapě). Vejdi do loupežnického sídla a získej Prsten syna:
Dungeon se Synem
1.patro (syn1.gif)
Zatáhni za řetěz [1], otevře se průchod k řetězu [2]. Ten ti otevře dvoje dveře uprostřed mapy. Tlačítko [5] otevře dveře na východě. Projdi k tajné chodbě [6] a seber Velký klíč. v truhle [7] vezmi Rezavý klíč. Tlačítko [8] zviditelní řetěz [9], který ti otevře průchod u tlačítka [8]. Dojdi k neviditelným teleportům [3]. Vstup do levého, objeví se řetěz [4]. Po zatáhnutí zmizí levý neviditelný teleport a můžeš projít k truhle [10]. Otevřeš ji Velkým klíčem [6] a získáš Stříbrný klíč, který pasuje k dveřím [11]. Za nimi najdeš žebřík do dalšího patra.
2.patro (syn2.gif)
Na hádanku u dveří [1] odpověz "Tma". v truhle [2] vezmi Fialový klíč. Tlačítko [3] otevře mříž na sever. Sešlápni neviditelnou plošinku [4] (hned u mříže), objeví se tlačítko [5], které tuto mříž otevře. Plošinku [6] musíš zatížit nějakým předmětem, aby se ti objevila truhla [7]. Tu otevřeš Fialovým klíčem ze [2] a najdeš Velký klíč. v truhle [8] najdeš Měděný klíč. Dveře [9] otevři Velkým klíčem a následující mříže otevři Měděným klíčem. Vystup zpět do 1.patra. Zde odemkni zámek [12] Rezavým klíčem ze [7]. Sestup do 3.patra.
3.patro (syn3.gif)
V truhle [1] najdeš Zlatý klíč. Ve velké místnosti vezmi Prsten syna [2]. Odemkni zámek [3] Zlatým klíčem a vyjdi do 1.patra a pak zpět do lesa. Teď dones Prsten syna čekajícímu otci ve městě u Kamelotu, dostaneš od něj meč, který chystal pro svého syna.
V hlavním městě navštiv také vězení (strážnému podstrč víno, které sis koupil v Kamelotu) a najdi tam zatčeného manžela (úplně poslední cela). Ten ti poví, že je učněm jakéhosi mudrce z lesa (2 čtverečky od pravého spodního rohu velké mapy na sever i na západ).
Nyní musíš najít mudrce a zeptat se ho co dál.
(číslo 5 na velké mapě) Pošle tě za Morganou
(č. 6 na velké mapě). Ta tě bude chtít sice zabít, ale ty vychytrale prchneš. Jdi zpátky k mudrci. Dá ti kouzlo Dračí dech a pošle tě ještě do dungeonu pro Ochranné kouzlo:
Dungeon s kouzlem
1.patro (kouzlo1.gif) Projdi k dřevěným dveřím [1], odpovědí "Ozvěna" dveře otevři. Za nimi seber ze stojanu Zelený drahokam [2]. Dojdi k truhle [3] a vezmi si Klíč. Projdi průchozí zdí a ve velké místnosti seber Velký klíč [4]. Tímto klíčem odemkni truhlu [5], vezmi Fialový klíč a jím odemkni truhlu [6]. Seber z ní Rezavý klíč. Klíčem ze [3] odemkni zámek [7] a sestup do dalšího patra.
2.patro (kouzlo2.gif)
Jdi k dvěma náhrobkům [1] a oba otoč, nejdřív východní a pak západní. v truhle, která se objeví [2], najdeš Rezavý klíč. Ten použij na zámek [3]. Dojdi k tlačítku [4] a otevři pomocí něj dveře na jihu. Dojdi k průchozí zdi a seber Rezavý klíč [5]. Jdi k tlačítku [6]. To ti otevře tajnou chodbu hned vedle. v místnosti sešlápni obě plošinky [7,8], objeví se truhla [9]. z ní seber Měděný klíč. Za průchozí stěnou seber z truhly Stříbrný klíč [10] a jím otevři dveře [11]. Projdi do místnosti, ale neber sekeru, která leží na plošince. Nejdřív otevři truhlu [12] a vezmi Rudý drahokam. Ve velké místnosti seber Klíč [13] a použij ho do zámku [14]. Do zámku [15] dej Rezavý klíč [5] a otoč náhrobkem [16]. Tím vypneš bodáky a můžeš sebrat Žlutý drahokam. Nyní projdi průchozí stěnou a sestup do 3.patra.
3.patro (kouzlo3.gif)
v truhle [1] najdeš Modrý drahokam. Na hádanku u dveří [2] odpověz "Ruce" a následující mříže vyraž [3]. Teleportem [4] se dostaneš do místnosti se čtyřmi sloupy [5]. Do nich zasaď čtyři drahokamy posbírané během cesty a zmáčkni páku. Odkryje se tajná chodba. Zde odemkni truhlu Měděným klíčem z 2.patra [2/9] a vezmi Zlatý klíč [6]. Vrať se do 2.patra.
2.patro podruhé
Zlatým klíčem odemkni zámek [17]. Otevřou se dřevěné dveře, za kterými otoč náhrobkem [18]. Tím se otevřou dvoje kamenné dveře. v prvních vezmi Malý klíč [19], v druhých odemkni tímto klíčem truhlu a seber Rezavý klíč [20]. Sestup znovu do 3.patra.
3.patro podruhé.
Vyraž dřevěné dveře [7] a zámek [8] odemkni Rezavým klíčem z 2.patra [2/20]. Projdi k páce [9]. Ta otevře dvoje mříže. Projdi na sever a vyjdi do 2.patra.
2.patro potřetí (a naposled)
Teleportem [21] se dostaneš k teleportu [22]. Projdi okolo zavřených dveří k páce [23]. Touto pákou otevřeš dveře, kolem kterých jsi šel. Dojdi k truhle [24]. Odemkneš ji Rezavým klíčem z 1.patra [1/6]. Seber Ochranné kouzlo a hurá zpátky na denní světlo.
Po nalezení kouzla se vydej hledat Guinever.
(č. 7 na velké mapě) v zámečku Guinever potkáš chůvu, která ti řekne, že Guinever odjela do kláštera Imlad. Ty se tam můžeš dostat ze sklepa zámečku, když nastavíš páky takto:
vlevo ve směru příchodu stiskni 2., 3. a 5. páku;
vpravo ve směru příchodu stiskni 1., 2. a 4. páku;
a teleportem se dostaneš do dungeonu, který ústí blízko kláštera s Guinever.
Guinever
1. patro (guine1.gif)
Vstup do teleportu ("Projdou jen ti nejchytřejší"). Odpověď na hádanku [1] je "Zámek". Projdi tajnou zdí do místnosti [2] a otevři si pomocí přepínačů teleporty. Potom postupně do každého vstupuj a posbírej celkem tři magické kostky. Čtvrtá mag. kostka je schovaná za tajnou stěnou [3]. Kostky pak polož do výklenků [4] v tomto pořadí: Zleva => 1, 2, 3, 4. Objeví se teleport [5]. Použij ho a v místnosti, kam ses přemístili [6], odpověz na hádanku ("Mapa"). Dojdi si pro Slunce [7]. Zmáčkni tlačítko [8] a odsune se jižní stěna [9]. Přepnutím přepínače [9] se odsunou stěny a zpřístupní dveře [10]. Vlož Slunce do zámku [10] a vylez do druhého patra.
2. patro (guine2.gif)
Projdi dveřmi [1], které se za tebou zavřou. Dojdi si pro Velký klíč [4] a otevři jím dveře [5]. z truhly v místnosti si vezmi Malý klíč. Přepnutím tlačítek [2, 3, 6] se otevře stěna, za kterou leží Rezavý klíč a je tam taky kolo. Otoč kolem, které otevře vstupní dveře [1] a běž do startovní místnosti. Vlez do dveří [7], otevři Malým klíčem bednu [8] a vezmi si Stříbrný klíč. Dojdi si pro druhý Stříbrný klíč [9]. Otoč kolem [10] a dojdi k posledním dveřím ve start. místnosti [11]. Projdi jimi a otevři zámek [12] prvním Stříbrným klíčem. Abys nemusel procházet pod několika lisy, odpověz u dveří [13] na hádanku. Odpověď je "Kráva". Přemísti se teleportem [14]. v místnosti [15] otevři dveře zbývajícími klíči. Vstup dovnitř a projdi jedním teleportem. Objeví se další a do toho vlez. Objevíš se dole [16]. Přemísti se teleportem, který je za tebou, do koncové haly [17] a opusť druhé patro.
3. patro (guine3.gif)
Hoď nějaký předmět ve směru tlačítka [1]. Ten ho při dopadu sepne a objeví se dva řetězy [2, 3]. Zatáhni za oba a uvolní se cesta na sever. Aby ses dostal k teleportu, který tě dostane k žebříku, musíš přehodit tlačítka [4..8]. Nejdříve však musíš otevřít dveře [11]. Klíč k těmto dveřím získáš tak, že dojdeš na místo [9], kde tě neviditelný telep. přemístí do chodby [10] a tam klíč vyndáš z truhly. Otevři tedy dveře a přehoď všechny přepínače. Potom ještě jednou zmáčkni prostřední tlačítko a cesta k telep. je volná. Přemísti se a vystup po žebříku výš.
4. patro (guine4.gif)
Tady se teleportuj a vylez ven na světlo.
V lese najdi klášter a v něm Guinever. Dá ti růži a s ní se vydej hledat Lancelota. Jak se k němu budeš přibližovat, bude se růže od Guinever rozvíjet.
(č. 8 na velké mapě)Najdi Lancelota a vezmi od něj Amulet slunce:
Lancelot
1. patro (lanc1.gif)
Dojdi k umyvadlu a vyndej z něj Malý klíč [1]. Otevři s ním dveře a vyndej z truhly Velký klíč, kterým otevřeš mříže [2]. Projdi propadla a shoď dolů páku [3]. Seber dva drahokamy a s jejich pomocí otevři mříže [5, 6]. Přemísti se neviditelným teleportem [7] a otoč kolem [8], které ti odhalí truhlu. z té vyndej Magickou kostku a postav ji do výklenku [9]. To ti odsune stěnu a ty sebereš Rezavý klíč. Potom slez po žebříku dolů.
2. patro (lanc2.gif)
Otevři Rezavým klíčem dveře [1] a z truhly vyndej Magický klíč, kterým otevřeš dveře [2]. Seber Zlatý klíč a sepni tlačítko [3]. Stěna se odvalí a ty dojdi k dveřím[4], které otevřeš pomocí Zlatého klíče. z truhly vyndej drahokam. Další dva najdeš na místech [5, 6]. Abys mohl otevřít zámek [7], musíš získat klíč, který je v tajné chodbě [10]. Zpřístupníš si jí tak, že otočíš hlavou [8] a získané drahokamy zasuneš do otvorů u dveří [9]. Jakmile dveře otevřeš, bude cesta ke klíči volná. Nalezeným Stříbrným klíčem otevřeš kamenné dveře [7]. Pak jen vystup po schodech k Lancelotovi a promluv s ním.
Nyní najdi vstup do dungeonu s klíčem k Merlinovi
(č. 9 na velké mapě). Projdi ho a nalezni Klíč:
Klíč
1. patro (klic1.gif)
Vezmi velký klíč [2] a teleportem [3] se dostaň zpět na začátek. Přepni tl. [1] a tím si zpřístupníš chodbu na jih (a teleportem uzavřeš chodbu na západ). Pákou [4] otevřeš dvě místnosti hned za sebou a z jedné z nich seber drahokam [5]. Plošinka [6] ovládá dveře naproti (musíš rychle proběhnout dveřmi nebo zatížit plošinku). Drahokam polož na sloupek [7] a z truhly [8] vezmi velký klíč. Tlačítkem [9] otevři mříž [17] a teleportuj se na začátek. Zámek [12] odemkni velkým klíčem. Pákou [10] otevři mříže k páce [11], tu stiskni a otevře se chodba u páky [10]. Truhlu [13] za teleportem odemkni velkým klíčem a vyndej z ní rezavý klíč. Projdi tel. [15], zámek [16] odemkni rezavým klíčem a projdi do dalšího podlaží.
2. patro (klic2.gif)
Tl. [1] otevři dvoje dveře východně. Zavři obě oči [2] (na stěně) a pak otevři dveře. Zatiž plošinku napravo [3], z objevené truhly [4] vyndej velký klíč a odemkni s ním dveře [5]. Vezmi drahokam [9] a velký klíč [10]. s ním odemkni truhlu [11] a vyndej první stříbrný klíč. Vezmi rezavý klíč [12], odemkni s ním truhlu [13] a vyndej další rezavý klíč, se kterým odemkni zámek [13]. Projdi dveřmi a z truhly [15] vezmi malý klíč (pozor na sešlápnutí plošinky na západě – truhla pak zmizí!). Malým klíčem odemkni zámek [16] a vezmi druhý stříbrný klíč [17]. Oba stříbrné klíče dej do zámků [7] a [8], stiskni tl. [6] a projdi do dalšího patra.
3. patro (klic3.gif)
Projdi mřížemi č. 1. Stiskni tl. [2] a z truhly [3] vezmi malý klíč. s ním odemkni dveře [4] a tl. [5] otevřeš mříž [1].
Jdi do dveří [2]. Tl. [6] otevři mříž poblíž a stiskni tl. [7]. z truhly [8] vezmi červený drahokam.
Jdi do mříží [3]. Stiskni tl. [9], [10] a pak [11].
Jdi k mříži [12], stoupni si mezi dveře a zatiž plošinku před nimi.
Pak projdi dveřmi [4], stiskni tl. [13] a projdi do dalšího patra.
4. patro (klic4.gif)
Tl. [1] musí být stisknuto, naopak [2] nesmí. Poté stiskni [3], zmizí stěna a za ní bude fialový drahokam. Na páku [4] hoď z dálky předmět a otevře se mříž. Za ní je malý klíč [5], kterým odemkni zámek [6] a z truhly za dveřmi vezmi klíč [7]. Tím odemkni dveře [8]. Za nimi jsou 3 podstavce a u každého se vypisuje jiná barva. Podle barev na ně vlož drahokamy nasbírané v předešlých patrech. Zmizí stěna a za ní je teleport [10] ke schodům do dalšího patra.
5. patro (klic5.gif)
Z truhly [1] vezmi klíč a odemkni s ním zámek [2]. Stiskni tl. [3], které zviditelní tl. [4]. Stiskni [4] a poté [5], které otevře cestu dál. Zatiž plošinku [6]. Otevřou se dveře, za jimiž leží rezavý klíč [7].
Dojdi k tl. [8] a stiskni jej. Zmizí stěny okolo, ale zároveň zablokuje cestu pryč. Stisknutím tl. [9] se objeví truhla [10] obsahující malý klíč. Stiskni tl. [11] a poté [12] – objeví se cesta ven. Teleportuj se pomocí [13]. Zajdi do místnosti s dvěma teleporty a sešlápni obě plošinky [14], objeví se tl. [16]. Stiskni jej a poté taky [15] a [17].
Z truhly [18] vezmi druhý malý klíč. Zajdi k zavřeným dveřím [17] a stiskni tlačítko nalevo a napravo a poté na dveřích. Zámek za dveřmi odemkni pomocí druhého malého klíče. z truhly v místnosti vezmi velký klíč a teleportuj se.
Pomocí tohoto klíče odemkni dveře [21], za kterými je truhla obsahující stříbrný klíč.
Odemkni zámek na první malý klíč [23] a stiskni [15] a poté [27]. Dojdi k truhle [27]. Je zamknuta na stříbrný klíč a obsahuje FABku. Před odchodem z chodby s truhlou stiskni jedno z tlačítek (ne obě!).
Odemkni zámky [28] na rezavý klíč a FABku a poté otevři dveře uprostřed.
Dojdi k tl. [29] a stiskni jej. Za tebou se zavřou dveře. Vyraž je a projdi dveřmi, které se právě otevřeli a pokračuj tajnou chodbou. Až jí projdeš, budeš mít 2 tl. vlevo, 2 vpravo a jedno za zády. Stiskni obě nalevo, to nejbližší vpravo a poté tl. za zády. Otevřou se dveře, za kterými je truhla s pečetí k Merlinovi.
Teď se vrať do Kamelotu a ve sklepě otevři Klíčem vstup k Merlinovi. Najdi Merlina a odčaruj ho:
Dungeon k Merlinovi
1.patro (merlin1.gif)
V truhle [1] můžeš sebrat zesílený mitrilový chránič. Na plošince [2] si vyber cestu (severní cesta je slepá). Pokud půjdeš na západ, vezmi z truhly [3] Rezavý klíč. Ten pasuje k truhle [4], kde najdeš Fabku. Fabka otvírá dveře [5], za nimiž je vchod do 2.patra. Pokud půjdeš na jih, najdeš za průchozí zdí truhlu [6] s Klíčem. Ten ti otevře dveře do místnosti [7] se schody do 2.patra.
2.patro (merlin2.gif)
V truhle [1] najdeš Malý klíč. Dojdi přes bodáky [2] do tajné chodby [3], kde najdeš truhlu s Velkým klíčem. Oba klíče společně otevřou dveře [4]. Za nimi je žebřík do 3.patra.
3.patro (merlin3.gif)
Šlápnutím na plošinku [1] se objeví páka [2] (krápník). Po jeho zmáčknutí se objeví další krápník-páka [3], ale zmizí žebřík nahoru. Páka [3] otevře tajnou chodbu. Páka [4] otevře dva různé vchody do 4.patra. Nejprve jdi dolů žebříkem [5].
4.patro (merlin4.gif)
Projdi fiktivní překážkou [1] a dojdi do tajné místnosti [2]. Zde je páka [3], která otvírá průchod do tajné místnosti [4]. v této tajné místnosti zmáčkni páku [5]. Vrať se do 3.patra a tam přejdi přes žebřík [6] znovu do 4.patra. v tajné chodbě [6] zmáčkni páku [7]. Tím se objeví páka v tajném výklenku [8]. Zmáčkni ji a vrať se do 3.patra.
3.patro podruhéJeště jednou zmáčkni páku [4] a objeví se chodba. Páka [7] otevírá chodbu za falešnou jámou [8]. z rohu [9] musíš ale nejdřív hodit nějaký předmět na páku [10], jinak je chodba neprůchodná. v komplexu chodem nasbírej předměty a zkušenost a pak spadni do jámy [11]. Projdi krátkou chodbou ve 4.patře zpět do 3.patra. v chodbě [12] je nutné hodit jakýkoli předmět na páku [13], která se objeví po šlápnutí na neviditelnou plošinku [12]. Na konci chodby sešlápni plošinku [14] a páka [15] otevře chodbu na sever. Šlápni na plošinku [16] a jen co vejdeš na [17], zavře se ti cesta zpět. Přes plošinky [18,19] to zatím nepůjde, takže se neviditelným teleportem ve výklenku [20] dostaň na jih. Odpověď na hádanku u páky [21] je "Kniha". Projdi otevřenou chodbou a spadni do jámy [22]. Vylez po žebříku nahoru a projdi k páce [23]. Pozor na neviditelný teleport v rozšířené chodbě (musíš ho obejít). Po zmáčknutí páky [23] se neviditelným teleportem dostaň na jih. Páka [24] spustí neviditelný teleport v chodbě nad pákou [21]. Nyní se už dá přejít přes plošinky [18,19] a přejdi tedy po žebříku do 4.patra. Zde projdi krátkou chodbou a vylez zpět do 3.patra. Objevíš Merlina a "Meč ohně" (Nepoužívej ho dřív než v závěrečném dungeonu). Až odkouzlíš Merlina, objeví se dvě páky. Obě zmáčkni (nejdřív [26], pak [27]) a ve výklenku [28] se objeví neviditelný teleport, který tě vrátí zpět do 1.patra.
Získáš první Meč ohně (doporučuji koupit si teď ještě jeden, jinak budete mít příšerný problémy).
Poslední fází je dungeon s Grálem.
(č. 10 na velké mapě) Po strastiplné cestě jej jistě všichni projdou a získají Grál:
Grál
1. patro (gral1.gif)
Do portálu u vchodu [1] vlož Amulet slunce od Lancelota. Vyraž dveře [2]. a pokračuj chodbou. Stiskni potupně tlačítka [3], [4] a nakonec [5]. Otevřou se dveře. Za nimi v chodbách za nimi je propadlo [6], přes které musíš hodit předmět, aby se stisknulo tlačítko za ním a uvolnila cesta do dalšího patra.
2. patro (gral2.gif)
Projdi nástrahami až k truhle [1], ze které vezmi rezavý klíč a teleportem za tajnou chodbou se přesuň zpět a vyjdi nahoru.
1. patro podruhé
Dveře [7] odemkni rezavým klíčem z druhého a patro a žebříkem sejdi dolu.
3. patro (gral3.gif)
Stiskni tl. [1] a teleportuj se tel. [2]. Odpověz na hádanku [3] "36". z výklenku [4] seber malý klíč. Teleportuj se [5] a z výklenku v chodbě vezmi druhý malý klíč. Dveře [6] odemkni malými klíči a stiskni tl. naproti dveřím. Teleportuj se zpět z [7].
Teleportuj se [12] a stiskni tl. [9], které otevře dveře. Teleportuj se [10], stoupni na plošinku [11] a teleportuj se zpět.
Tel. [12] se dostaneš mezi dvě ramena [13]. Dojdi postupně na konec obou ramen a stiskni tlačítko, které se objeví. Poté projdi teleportem, který se ti objeví za zády.
Nyní již můžeš jít do dalšího podlaží [14].
4. patro (gral4.gif)
Vezmi fialový klíč [1] a měděný klíč [2] a odemkni dveře [3]. Jdi do dalšího patra.
5. patro (gral5.gif)
Hoď předmět do teleportu [1] a chvíli počkej než dopadne. Poté se teleportuj. Na otázku [2] odpověz "mraky". z truhly [3] vezmi stříbrný klíč. v chodbě za tajným průchodem [4] nastav všechny šipky pokud možno na dveře, nebo k zemi (pokud se otáčejí na špatnou stranu). Poté dveře otevři. Dveře [5] otevři na stříbrný klíč. z truhly [6] vyndej velký klíč. Stoupni na neviditelnou plošinu [7] a teleportuj se. Dveře [8] odemkni velkým klíčem, vezmi magický klíč a teleportuj se zpět. Stiskni tl. [9] a teleportuje se. Zámek [10] odemkni magickým klíčem a projdi do dalšího patra.
6. patro (gral6.gif)
Stiskni tl. [1] a poté [2]. Zmizí stěna [3]. Na jejím místě vezmi klíč [3] a spadni propadlem [4].
7. patro (gral7.gif)
Dveře [1] odemkni klíčem z 6. patra a schody [2] sejdi dolů.
8. patro (gral8.gif)
Stiskni tl. [1], poté [2] a pak [3]. z truhly [4] vezmi malý klíč a odemkni s ním dveře [5]. z truhly za dveřmi vyndej měděný klíč a běž nahoru.
7. patro podruhé
Sejdi schody [3].
8. patro podruhé
Stiskni postupně tl. [6], [7] v průchozích stěnách a poté [8]. Přes díru [9] hoď libovolný předmět. Do teleportu [10] hoď také předmět, ale pozor! Na místě, kam se předmět teleportuje se mrská příšerka a předmět se o ní někdy zarazí. u dveří [11] natoč šipky tak, aby na ně ukazovali a otevři je. Za nimi je truhla obsahující rezavý klíč a ten seber. A teď se vrať nahoru.
7. patro potřetí
Na hádanku [4] odpověz "klavír". Objeví se klíčové díry. Do nich vlož rezavý a měděný klíč z 8. patra. Otevři dveře a běž dolů.
9. patro (gral9.gif)
Hoď předmět, který už nebudeš potřebovat západním směrem [1] a seber klíč [2]. Vejdi do průchozí stěny [3], teleportuješ se a stiskni tlačítko [4]. Seber klíč [5] a dojdi k číslu [6], kde odpověz na hádanku: POPEL. Hoď předmět na sever [7], odemkni a seber klíč [8]. Dojdi k [9] zámkům a odemkni je (oba), na severu i na jihu [10] otoč šipkami a stlač spínač na dveřích. Teleportuj se [11] a vylez nahoru
[12].
8. patro potřetí
Projdi [12] podle čáry (ubere nejméně energie). Také projdi podle čáry [13] a u tečky hoď předmět západním směrem a přejdi [14] nahoru.
7. patro počtvrté
Najdi dva klíče [5] (jsou označeny křížkem), odemkni a stiskni tlačítko na dveřích [6]. Teleportuj se [7],znova se teleportuj [8], pro změnu se zase teleportuj [9] a vylez po schodech nahoru [10].
6. patro podruhé
Vlez do teleportu [5] a stiskni [6] spínač. Seber klíč [7] a našlápni na místečko [8]. Zmáčkni čudlík [9]. Otevři truhlu [10] a seber klíč, kterým odemkni dveře [11], a slez dolů.
7. patro popáté
Na hádanku odpověz OKNO [11] a seber klíč z truhly [12], kterým odemkni dveře [13], a přejdi mezi patry.
8. patro počtvrté
Velmi těžké – přejdi dolů [15]
9. patro podruhé
Slez po žebříku dolů [13].
10. patro (gral10.gif)
Zatěž plošinky [1,2] a stiskni tlačítka [3,4]. Vezmi z truhly klíč [5] a dojdi sním ke dveřím [6] a teleportuj se. Stiskni Tlačítko [7] a jdi do dalšího patra [8].
11. patro (gral11.gif)
Přejdi mezi patry [1].
12.patro (gral12.gif)
Vylez nahoru po žebříku [1].
11. patro podruhé
Seber klíč [2] a vrať se zpátky [3].
12. patro podruhé
Vejdi do teleportu [2]
14. patro (gral14.gif)
Abys nevyšel ze cviku vyraž dveře [1] a seber klíč [2], který použiješ u zámku [3].
13. patro (gral13.gif)
[1] – na zelených polích hoď předmět na západ
– na fialovém poli hoď předmět na západ i východ
– žlutá pole jsou průchozí
Vylez po žebříku nahoru [2].
12. patro potřetí
Proběhni propadly k truhle [3]. Dojdi ke dveřím [4] a odemkni je za nimi už čekají schody do 11.patra.(Pokud se ti podaří propadnout se, tak najdi o patro níž teleport [3] zpátky do tohoto patra.
11. patro potřetí
Nejdříve vrhni předmětem na jih [4], stiskni tlačítko a
když se otevřou dveře seber z truhly klíč [5]. Otevři dveře klíčem [6] a seber Měsíc [7]. Odpověď na hádanku je ZÁMEK [9] seber klíč z truhly [10]. Stlač tlačítko [8] a otevři dveře [11] do místnosti ze které se teleportuj.
15. patro (gral15.gif)
Sešlápni 3krát plošinky [1,2] a zmizí zeď. Teď můžeš
už sebrat klíč [3]. Jdi ke dveřím [4] s hádankou a odpověz:
JISKRA. Zatěž plošinu [5] a seber klíč [6]. Odemkni dveře a stiskni na nich spínač [7]. Teleportuj se [8], seber klíč [9] a vrať se zpátky [10]. Odpověď na hádanku [11] zní VIDLIČKA. Seber z truhly [12] Slunce a vlož ho spolu s Měsícem do znaků [13] na stěně. Pak odpověz na požadovanou otázku: TO. Vchod do posledního patra je volný [14].
16. patro (gral16.gif)
Nnezapomeň sebrat oko [1]. Dojdi si pokecat se Svatým Grálem [2] a jdi do horních pater [3].
15. patro podruhé
Vlož Oko do znaku na stěně [15] a vylez schody [16].
14. patro podruhé
Hurá nahoru [4]
12. patro počtvrté
Sešlápni všechny místa v této [6] místnosti a cestu ven z dungeonu s Grálem a do Kamelotu už zvládneš sám.
Konečná cesta vede do Kamelotu k Artušovi (dveře, u kterých hra začala). Nezbývá nic jiného, než si vychutnat závěrečnou animaci.